Projekt Vaterpolo Ljubljana

Uvod


V nadaljevanju bom opisal naše oziroma moje dosedanje izkušnje in pričakovanja z vaterpolom.

Sam sem pričel trenirati vaterpolo pri osmih letih in ga aktivno treniral do svojega osemnajstega leta. V tem težkem ampak hkrati prečudovitem obdobju, sem preko športa prejel ogromno dragocenih izkušenj, prepotoval kar nekaj sveta in dobil življenjske prijatelje. Težko opišem, kaj vse ti da šport, se bom pa potrudil in opisal kako sem jaz to doživel in prepričan sem da so to tako doživeli tudi moji soigralci.

Moram povedati,  da so upravi kluba in da klub, vodi prav ta ista generacija, ki smo skupaj trenirali od osmega leta starosti.

V času našega razvoja, smo večkrat bili državni in pokalni prvaki, igrali z najboljšimi ekipami na svetu. Ne samo igrali, ampak jih tudi premagovali. Večkrat smo igrali s Honvetom, Medveščakom, Mladostjo, Crveno Zvezdo, Partizanom in še z mnogo drugimi klubi. Moram nas pohvaliti, saj smo dosegali res vrhunske rezultate, ne samo v Sloveniji, ampak tudi v Evropi.

Proces športnika in osebnostni razvoj, ki ga posamezniki preko športa doživijo je zelo zanimiv. Za doseganje vrhunskih rezultatov je potrebno res ogromno število treningov in odrekanja. Ni počitnic, ni prostih vikendov,  praktično je življenje podrejeno šoli in športu. Mi smo med sezono trenirali enkrat dnevno po dve do tri ure na dan, čez vikende smo imeli tekme, navadno v soboto za svojo selekcijo in v nedeljo za starejšo generacijo. Trikrat na leto klubske priprave, od tega vsaj ene od njih sedem dnevne  ter dvakrat  po tri dnevne priprave. Ko se je šola končala, so se pričeli reprezentančni programi. Treningi so takrat potekali celo poletje dvakrat dnevno. V kolikor smo imeli evropsko ali svetovno prventsvo, smo pričeli s poukom oktobra.

Ko gledam nazaj, vidim da je bilo obdobje, ki smo ga preživeli skupaj res prečudovito. Najlepši občutki, ki sem jih kadarkoli doživel v življenju je zmaga. Finalna zmaga, za naslovn državnega prvaka. Res je težko opisati, kakšni so to občutki, ki se praktično nakopičijo v en moment, prav tisti moment, ko se konča tekma in se zaveš da si prvak. Ta občutek ni samo dober in neopisljiv, ampak je občutek nagrade, ker si zmagal prav tisto tekmo, za katero si delal celo sezono in na koncu bil nagrajen z najlešpo možno nagrado, zmago.

V veliki večini smo se prav zaradi tega občutka in teh momentov odločili,  da odpremo nov klub, ter poizkusimo prenesti te občutke na maljše generacije, na otroke, ki so naša prihodnost. Da jim poizskusimo prenesti nekaj tako lepega, česar smo bili sami deležni.

Vsekakor to ni edini doprinos oziroma stvar, ki jo lahko prenesemo na otroke. Ko zmagaš, dobiš potrditev, da se lahko s trudom, trdim delom, odločnostjo, vztrajostnjo doseže praktično vse. In ravno to so kvalitete uspešnih ljudi, ki jih želimo vzagjati. Želimo jih vgojiti v samozavestne, delovne in disciplinirane posameznike, preko športa.

In to je tisti glavni razlog zakaj smo se tega projekta lotili. Vse se da doseči, samo želeti si moraš dovolj močno in biti zato pripravljen narediti vse. To je miselnost nas, ki na projektu delamo in prepričan sem, da nam bo uspelo. Uspelo, tudi s pomočjo ljudi ki imajo za bodoče generacije podobne vizije.

Sam sem bil vratar, kapetan v klubu, kapetan v reprezentacni v svoji generaciji ter prvi vratar v reprezentacni pri dve leti starejših.

Razlogov je bilo več zakaj sem nehal trenirat ravno takrat, ko bi moral profesinalno pričeti. Glavni razlog je bil, da sem bil dovolj zrel, da sem ugotovil da uprava takratnega kluba in predsedstvo zveze, ni imelo vizije, ki je bila potrebna za pravi razvoj, oziroma niso več uspeli zagotovit dovolj dobrih pogojev za doseganje vrhunskih rezultatov.

V vsakem športu so potrebni optimalni pogoji za doseganje vrhunskih rezultatov.  V našem športu to pomeni, dovolj treningov in najbolj pomembna stvar, strokoven kader (trener).

Leta 2014 se je zdajšna uprava kluba zbrala in pričela novo zgodbo. Vizija in cilji kluba so bili v samem začetku jasno postavljeni.

Leta 2015 se je ponovno zbrala naša generacija in nastopila v državnem in pokalnem prvenstvu. Postali smo državni prvaki, prav tako naslednjo sezono takrat celo brez poraza in tudi letošnjo sezono. Osvojili smo trikrat zapored naslov državnih prvakov ter dvakrat zapored pokalnih prvakov Slovenije kot člani.

Ko smo pričeli z delom v klubu, je bilo okrog 30 aktivnih članov, danes jih klub šteje več kot 160, od tega 100 otrok.

Cilji, vizija in strategija


Klub ima več ciljev.

  • Pripeljati vrhunskega trenerja s sezono 2017/18. Ta cilj je že realiziran, v Ljubljano pride Zoran Milenkovič. V prilogi je njegov CV.
  • V roku štiriih let postati državni in pokalni prvak v vseh selekcijah
  • V roku osmih let nastopiti na evropskem tekmovanju in se borit med 16 najboljšimi klubi v evropi
  • Imeti čim večje število reprezentanov iz kluba
  • Priključitev Univerzi v Ljubljani v sezoni 2017/18, in nastopati na evropskem univerzitetnem pokalu
  • 2019 udeležeitev na univerzitetnih olimpijskih igrah
  • se za sezono 2018/2019 dogovoriti z gimnazijo Šiška, da imamo športni razred, kateri bo lahko v času pouka treniral (treningi dvakrat na dan so za doseganje zgornjih opisanih rezultatov nujno potrebni)
  • Do leta 2020 imeti tri profesionalne trenerje (trenutno imamo enega profesionalca, ostalim trenerjem to predstavlja dejavnost ob delu)
  • Z sezono 2017/2018 vzpostaviti osnovnošolsko ligo v vaterpolu za otroke starosti od osem do deset let.

Zgoraj napisanih ciljev je nemogoče uresničiti brez dveh zelo pomembnih dejavnikov. Zagotovitve množičnosti otrok in zagotavljanja optimalnih pogojev za treniranje. Kako oboje zagotoviti bom podrobneje opisal.

Vaterpolo kot šport je precej neznan in nepopularen v Sloveniji. Dosti ljudi ne pozna osnovnih pravil, ki že v osnovi niso najbolj enostavna. Kljub temu, da vaterpolo še ni popularen v Sloveniji, ne pomeni da, to ne more postati in da se ne da delati na množičnosti in prepoznavsoti tega športa. Konec koncev, posamezen šport v sloveniji ponavadi postane popularen od doseganju vrhunskih rezultatov. Samo spomnimo se, ko je bil recimo RK Celje evropski prvak. Vsak otrok je želel biti rokometaš in vsaka babica je vedela za rokomet.

Taktik in strategij, kako dobiti nove člane je več. Poizkušali smo kopirati delujoče sisteme in jih prilagoditi našim potrebam. Ko smo odprli klub, je bil začetni proračun kluba precej nizek kar je posledično vplivalo na razopreditev sredstev za marketing.

Poizkusiili smo cenovno najbolj ugodne marketinške oprijeme in jih merili oziroma beležili konverzijo rezultatov.

  • Natisnili smo 10.000 letakov, jih razdelili v okolici kopališča Kodeljevo  (tam imamo bazen). Pri tem so nam pomagali otroci, večina letakov je pristala v poštnem nabiralnikih
  • Dogovorili smo se z LPP-jem, da imamo na zadnjih sedežih dotočnih avtobusov, ki vozijo po tej liniji, letak.
  • 2 mesec se je vrtel promojiski video v vseh taksijih Metro
  • Tisto leto je bilo še mogoče imeti na šolah letake in plakate. Bili smo prisotni na vseh okoliških šolah. Leto za tem, je prišel nov zakon, ki je prepovedal kakršnokoli oglaševanje/promoviranje po šolah
  • Oglaševanje preko spleta (google in facebook)
  • Šolam smo nudili zastonj športni dan, v prvi sezoni smo gostili več kot 400 otrok, katerim smo predstavili vaterpolo

Vse oprijeme, ki smo jih poizkušali, smo zmerili. Ko je nekdo poklical in v kolikor je tej osebi odgovarjal termin (namreč zaenkrat nimamo optimalnih terminov oziroma je to odvisno kaj je optimalen termin. Popoldanski termin je od 14:30 do 16:00) je v 95 % primerih pričel z treningi vaterpola.

Iz marketinških kampanij, ki smo jih testirali, je bila daleč največja konverzija iz googla in facebooka. Prav tako se je izkazalo, da je, če gledamo ceno in uspešnost najboljša stvar. Z tovrstno kampanijo, pravzaprav ciljaš na ciljne skupine oz. posameznike, ki jih dejansko zanima vaterpolo. V našem primeru smo zakupli ključne besede, kot so tečaj plavanja, učenje plavanja, tečaj plavanja za otroke in podobno. Preko oglaševanja plavanje oziroma učenje plavanja, je lažje potem otroka zmotivirati za vaterpolo.

Ostale marketinški oprijemi so se izkazali bolj kot za prepoznavnost vaterpola. Vsekakor ti oprijemi niso slabi, vendar smo v tistemu trenutku, potrebovali čim hitrejšno rešitev za pridobitev novih otrok oz.novih vpisov. In tukaj se je za najbolj uporabenega izkazal internet.

Cilj je vpozstaviti sistem kontinuiranega vsakoletnega vpisa otrok v klub, hkrati pa osveščati ljudi kaj je sam vaterpolo in delati iz tega»blagovno znamko«.

Izkazalo se je, da smo trenutno na pravi poti, saj prejemamo ciljno zastavljen zadosten vpis otrok in prav tako so  tribune čedalje bolj polne na članskih tekmah.

Poleg napisanega, nas čaka še ogromno dela. Kljub temu da smo na pravi poti je še dosti  pomajnkivosti, ki pa jih je nemogoče doseči tako hitro in z tako omejenimi sredstvi. Vsako leto nekaj dodamo v delovanje kluba, še vedno pa bi bilo za doseganje vrhunskih rezultatov potrebno več.

Cilji in pričakovanja


 

Cilji/Sezona 2014/15 15/16 16/17 17/18 18/19 19/20 20/21 21/22 22/23 23/24
Trenerji 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3
Prof. trenerji 0 1 1 2 2 2 3 3 3 3
Prof. Trener plavanja 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1
Sekretar 0 0 1 1 1 1 1 1 1 1
Športni direktor 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1
Predstavniki staršev 0 0 0 5 5 5 5 5 5 5
Marketing 0 0 0 1 1 2 2 2 2 2
Prvaki  v vseh selekcijah 1 1 2 3 4 5 6 6 6 6
Osnovno šolsko tekmovanje 0 0 0 4 6 8 10 12 14 16
Univerzitetno tekmovanje 0 0 0 1 1 1 1 1 1 1
Evropsko tekmovanje 0 0 0 0 0 0 0 1 1 1
Jadranska liga 0 0 0 0 0 0 1 1 1 1

 

Obrazložitev tabele:

  • Trenerji – število amaterskih trenerjev. Ti trenerji so odlični, vendar klub nima dovolj sredstev, da bi jih redno zaposlili. To so trenerji za vaterpolo. Poleg trenerjev vaterpola imamo trenutno štiri vaditelje plavanja.
  • Profesionalni trenerji – število profesionalnih trenerjev vaterpolo
  • Profesionalni trener plavanja – zagotovili bomo profesionalnea trenerja plavanja, ki bo plačan na uro in bo zadolžen za učenje plavanja
  • Sekretar kluba – zelo pomembna funkcija v klubu, ki je nujno potrebna za nemoteno delo. Pravtako je ta funkcija amaterske narave
  • Športni direktor –  nekdo ki povezuje predsedstvo kluba, sekretarja, predstavnike staršev in oddelek marketinga.  Prostovoljna funkcija.
  • Predstavniki staršev – se vežejo na selekcije U11, U13, U15, U17 in U19. Vsaka tekmovalna selekcija ima svojega predstavnika staršev, ki pomaga pri organizacije priprav, prevozov, zagotavljanje fotografskega materiala, pomoč  pri opremi, pomoč pri organizaciji piknikov in prenašanje predlogov s strani staršev do športnega direktorja.
  • Marketing – oseba, ki bo skrbela za internetno stran, instagram, facebook in twiteer. Ta oseba bo s pomočjo predstavnikov staršev prejemala fotografije, ki bodo objavljene na omenjenih portalih. S sezono 19/20  bomo zagotovili profesionalnega fotografa, ki bo neprestanoma skrbel za profesionalne fotografije.

Prvaki v vseh selekcijah. V sezoni so bili 14/15 in 15/16 so bili državni prvaki čani. V sezoni 16/17 so bili poleg članov državni prvaki selekcija do 11 let. V sezoni 17/18 je plan da smo poleg članov in do 11 še prvaki do 13 let. V sezoni 18/19 še do 15 let. V sezoni 19/20 še do 17 let in v sezoni 20/21 v vseh selekcijah vključno s člani.

Osnovnošolsko tekmovanje – organizirati osnonvnošolsko ligo. Pričeli bomo s turnirskim sistemom. Prvo leto bomo vključili štiri šole in  vsako leto postopoma dodajli po dve šoli.

Univerzitetno tekmovanje – povezali se bomo z univerzo v Ljubljani in redno nastopali na vseh tekmovanjih, ki so na univerzitetni ravni.

Evropsko tekmovanje – do sezone 2021/22 vpostaviti dovolj močno ekipo, ki bo lahko nastopala v Jadranski ligi in pričela s tekmovanji v evropski ligi. S sezono 2023/24 uvrstitev med 16 najboljših  ekip v evropi.

Jadranska liga – nastop v jadranski ligi 2020/21.

Strategija


Za doseganje ciljev je potrebno zagotoviti sodelovnaje na več področjih. Najbolj pomembne usmeritve, ki se jih klub mora držati za zagotovitev ciljev:

  • Zadosten vpis otrok (že opisano kako to doseči)
  • Zagotovitev vrhunskih pogojev kar vključuje:
  1. Zadostno število treningov na klubski ravni (odvisno od generacije, otrokom od petanjsega leta starosti moramo zagotovit deset treningov tedensko)
  2. Vrhunski trenerji
  3. Zadostno število tekem in mednarodnih tekmovanj (otroci bi teoretično morali imeti 50 tekem na leto, od tega 20 zmag, 20 porazov in 10 skoraj neodločenih tekem)
  4. Zadostno število priprav na klubski ravni(trikrat letno)
  5. Ko je konec klubske sezone, morajo otroci trenirat med počitnicami obvezno dvakrat dnevno. To je naloga nacionalne panožne zveze. Tisti otroci, ki ne nastopajo za reprezentanco morajo prav tako imeti omogočene treninge vsak dan dvakrat dnevno.
  • Biti še naprej vključeni v delo nacionalne panožne zveze
  • Sodelovati in poizkušati doseči vse cilje, ki jih postavlja Mestna občina Ljubljana, saj so oni tisti, ki v 90 % zagotavljajo obstoj tega kluba. Brez podpore MOL-a, Vaterpolo klub Ljubljana Slovan nebi obstajal.
  • Pridobivanje podjetij in posameznikov za podporo projekta, ki ga je zastavil Vaterpolo klub Ljubljana Slovan
  • Prijavljanje na državne razpise
  • Vključevanje v organe OKS-a, Fundacije za šport in Zveze športa za vse
  • Vključevanje otrok v delo kluba (prodaja koledarjev, zbiranje starega papirja in podobno)

Organizacija kluba


Spodaj so opisane naloge in sama organizacija Vaterpolo kluba Ljubljana Slovan.

Trenerji – najbolj pomembna funkcija v celem klubu. Če ni dobrega trenerja in so vsi drugi pogoji zagotovljeni, rezultata sigurno ne bo. Zato je ta oseba ključnega pomena.

Vloga trenerja je vodenje in učenje otrok  vaterpola. Vsekakor pa trenerji ne učijo otroke samo vaterpola, ampak so otrokom tudi velik vzor in imajo, če znajo z njimi pravilno delati, pri otrocih velik vpliv in pustijo na njih znaten pečat. Otroke je skozi trening potrebno naučiti, reda, discipline, želje, tega kaj pomeni trud in kaj pomeni uspeh. Če to uspe trenerju, je naredil vse in je otroka privadil na kasnejše odraslo življenje. Ne znam dovolj poudariti, kako ključnega pomena je trener za otroka.

Predstavniki staršev – za posamezno selekcijo komunicirajo v večini s športnim direkotrjem in delno s sekretarjem kluba. Njihova naloga je v osnovi zbiranje pobud s strani staršev in jih prenesti naprej do športnega direktorja. Ta stvar preuči in jo predstavi predsedstvu kluba.

Poleg tega, predstavniki starši pomagajo pri organizaciji prevozov, zagotavljanja fotografij iz tekem, pomoč pri organizaciji priprav, pomoč pri nakupu opreme in podobno.

Markteing oseba – mora skrbeti za redno obveščanje medijev ter staršev o dogodkih in rezultatih, ki so se že zgodili. Je Pomemben član ekipe, saj ta skrbi za osvečanje kaj sploh vaterpolo je. Marketing prav tako skrbi za oglaševanje tekem, ki še pridejo.

Sekretar kluba – v našem klubu je sekretar kluba hkrati računovodja, k zagotavlja nemoteno delovanje kluba, skrbi in pregleduje plačila, izstavlja račune, pošilja obvestila o dogodkih kot so pikniki, skupščine, sestanki s starši in podobno. Je zelo pomembna oseba v klubu, ki je aktivna več ur na dan.

Športni direktor – ima nalogo komunikacije in usklajevanja vseh organov v klubu. Sprejema predloge predstavnikov staršev, se pogovarja in nadzira sekretarja kluba, marketing in trenerje. Vse skupaj poroča predsedstvu kluba.

Predsedstvo je zadolženo in odgovorno za vse. Njihova naloga je, da se klub nemoteno razvija in da dosega pričakovane rezultate. Predsedstvo in predsednik sta dve glavni funkciji v klubu, ki so dolžne peljati stvari po pričakovanjih in zagotoviti najboljše možne pogoje. V kolikor katerikoli rezultat ni dosežen je to krivda predsedstva oziroma samega predsednika kluba.

Proračun kluba

Spodaj je opisan proračun kluba za naslednja štiri leta in s tem tako fiksni stroški kot tudi variabilni del.

Sezona 2017/18

Prihodki:

  • 880 EUR zagotovi MOL po programu MPPŠ za profesionalnega trenerja (to je bruto dohodek, trener je zaposlen preko pravne oblike s.p., kjer plačuje prispevke mesečne in % od dobička)
  • 3200 EUR zagotovi MOL za samo delovanje kluba in tekmovanj
  • sredstva za izvedbo projekta (ta sredstva še zbiramo)
  • Članarine in vadnine od otrok. Predviden prihodek 55.000 EUR

Skupaj: 77.000 EUR prihodkov

Odhodki:

  • Stroški sodnikov 5000 EUR
  • Stošek sekretarja 5000 EUR
  • Trenerski kader
  1. Zoran Milenkovič (profesionalni trener iz Vaterpolo kluba Partizan, CV v prilogi)
plača stanovanje Obrok 2 krat dnevno
36.000 EUR 8.400 EUR urejeno
  1. Trener prve ekipe in mladincev 6600 EUR
  2. trener do enajst in do trinajst let 6600 EUR
  3. strošek registracije igralcev in vpisnina okrog 1500 EUR
  4. strošek trenerja plavanja 2750 EUR
  5. strošek vaditeljev plavanja 6500 EUR

Štrije vaditelji imajo tečaje plavanja vsako soboto in nedeljo v Tivoliju po eno uro. Za njih pride letni strošek (10 EUR/uro) okrog 4000 EUR (bruto). Poleg Tivolija bo petkrat tednsko po eno uro prisoten vaditelj plavanja na kodeljevem. To je 2500 EUR bruto.

  • Stroški prve ekipe. V sezoni je bil strošek prve ekipe 13500 EUR. Verjetno bo strošek nekoliko nižji za letošnjo sezono, ker ne bodo nastopali vsi igralci. Točen podatek se bo vedel ob pričetku sezone.

Skupaj: 91850 EUR

Stroškovnik bo predvidoma ostal isti za prihodnje štiri sezone z to razliko, da se bo število novih članov povečalo, hkrati število prihodkov članarin, poleg tega pa se bo sorazmerno povečal trenerski kader.

Poizkušali bomo dobiti dodatna sredstva od Mestne občine Ljubljana, vendar ta sredstva niso sigurna dokler ne skleneš pogodbe in zagotoviš kriterijem. Vsekakor klub in predsedstvo kluba dela na čim bolšjem sodelovanju z dotičnimi organi.

Zaključek


Na kratko smo želeli opisati pristop, vizijo in strategijo ki je potrebna za zagotavljanje ciljev, ki smo si jih zastavili.

Žal je tako, da kljub temu, da dajemo od sebe vse in bomo tudi v prihodnje, je uspeh kluba in posledično kar je nabolj pomembno uspeh nasednjih generacij, torej otrok odvisen v veliki meri od MOL, posameznikov in podjetij, ki z nami delijo enako vizijo za prihodnje generacije otrok in so nam tako pri projektu pripravljeni sponzorsko pomagati in našo vizijo in cilje podpreti in realizirati, da bomo lahko tem otrokom omogočili optimalne pogoje za treniranje in jim s tem omogočili vrhunske rezultate, ki bodo ogromno dali otrokom samim in posledično močno dvignili raven in prepoznavnost vaterpola tako doma kot v tujini.

Pred nami je zelo težek izziv, vendar smo prepričani da nam bo uspelo. Pravzaprav je to projekt, ki smo ga zasnovali z namenom, da omogočimo sledečim generacijam tisto za kar smo bili mi prikrajšani, da bi se lahko razvili v profesinalce na mednarodnem področju.  Ne glede na to, da je nam malo zmajnkalo, smo vseeno pridobili skozi ta šport ogromno. Z takšnim pristopom, delom in entuziazmom bomo prenesli na otroke prav tiste vrline, ki so nujno potrebne za življenje oziroma ti v veliki meri pripomorejo k uspehu kot odraslemu posamezniku.

Srečo in zadovoljstvo doseže malo ljudi v življenju in ta ne pride sama od sebe. Vse skozi  so potrebna odrekanja, vztrajnost, pozitivno mišlenje, optimizem in strmemenje k zadovoljstvu in uspehu.  Vse to poleg ostalega lahko da šport in to je tudi nekakšna rdeča nit kluba, s katero smo prepričani da lahko pomagamo otrokom  v klubu in jih tako pripravimo za kasnejše uspešno življenje.

Upamo, da bomo s to predstavitvijo projekta uspeli pridobiti podpornike projekta, ki imajo željo da se otroci razvijajo v pravo smer, pridobijo življenjske izkušne, hkrati pa bomo doseglji da bo vaterpolo v Ljubljani na vrhusnkem nivoju tako v Sloveniji, kot na svetovni ravni.

S spoštovanjem

Predsednik VKL Slovan
Andraž Žurman